Bel mij terug

Zoek op trefwoord

Filter

Kies een categorie
Overige artikelen | 07 feb 2025

SLAGROOMTA ART NAAR TWENTE

De zesde slagroomtaart is dit keer uitgereikt aan Busschers bv uit Haaksbergen.

De zesde slagroomtaart voor een lid van Koninklijke Metaalunie, dat de sectorcampagne Metaaltechnologie maakt je wereld op een originele manier via social media deelde, is dit keer uitgereikt aan Busschers bv uit Haaksbergen.

Het bedrijf is in 1973 gestart door Alfons Busschers. Het was een klein metaalbewerkingsbedrijf dat al snel groeide. Door de bouwcrisis in de jaren ’80 breidde het uit naar innovatieve metaalbewerkingen en machinebouw, zoals de toogbank (1979). In 1987 verhuisde Busschers naar een groter pand en in de jaren ’90 volgden stappen in recyclingtechniek, waaronder de revolutionaire 3D Sorteertrommel (1997). Met de oprichting van aparte bv’s voor automatisering en machinebouw groeide het bedrijf verder. Na Alfons Busschers’ overlijden in 2004 nam de tweede generatie het over. Tegenwoordig levert Busschers wereldwijd metaaloplossingen en sorteermachines, met focus op duurzaamheid, innovatie en Twentse betrouwbaarheid. ‘Busschers maakt meer met metaal’.
 
Bewustwording creëren
Volgens Busschers creëert de sectorcampagne bewustwording bij mensen. ‘Men staat er vaak niet bij stil wat er allemaal van metaal gemaakt wordt. Het is belangrijk dat de metaalsector gepromoot wordt. Metaalbewerker is een mooi beroep met goede verdiensten. We moeten zorgen dat er altijd metaalbewerkers opgeleid worden. Technische mensen zijn heel schaars. We hopen met deze campagne te bereiken dat meer mensen weer voor metaal gaan kiezen,
in de breedste zin. Uiteraard hopen we zelf ook enthousiaste reacties te mogen ontvangen.’

Doe ook mee!
Voor alle leden die willen meedoen aan de campagne is een basistoolkit beschikbaar. Deze bestaat uit een aantal digitale en fysieke middelen, zoals het campagnelogo, de verschillende campagnevideo’s en posters. Scan de QR­code en download of bestel de toolkit!
 
Winnen
Deel op uw socials hoe u de toolkit inzet, gebruik de hashtag #metaaltechnologiemaaktjewereld en tag @KoninklijkeMetaalunie. Eens per maand wordt door loting een winnaar bepaald. Die krijgt, naast een heerlijke slagroomtaart, een eervolle vermelding in Metaal + Techniek!

 

Ook interessant

Adverteren in M+T

Wilt u in contact komen met leden van Metaalunie? Dan is Metaal + Techniek een uitermate geschikt platform.

De totale verspreide oplage van Metaal + Techniek is 12.000. En met een meeleesfactor van 3 is het werkelijke bereik ruim 36.000 professionals.

Meer informatie? 

Elma Media BV
 

Reinier Terpstra
0226 - 331 693
06 - 127 455 45
r.terpstra@elma.nl

 

Jochem Meijer
06 - 412 744 13
j.meijer@elma.nl