De arbeidsmarkt zorgt bij MKB-maakbedrijven voor forse uitdagingen om de juiste vakmensen aan te trekken én te behouden, zodat er voldoende mankracht is om alle opdrachten uit te blijven voeren. Bedrijven moeten meer aandacht besteden aan Employer Branding, het bouwen van een sterk werkgeversmerk. Wat maakt het voor (toekomstige) werknemers aantrekkelijk om voor een bedrijf te (blijven) werken? Wat zijn uw kernwaarden als werkgever en waarin onderscheidt u zich? En: hoe brengt u dit op een heldere manier naar buiten en welke middelen kunt u daarvoor gebruiken?
Twee gratis cursussen
Voor veel bedrijven in onze sector is Employer Branding nog een onbekend en ongestructureerd terrein. Daarom organiseert Metaalunie Academie in samenwerking met het Opleidings- en Ontwikkelingsfonds voor de Metaalbewerking (OOM) twee cursussen die bijdragen aan het ontwikkelen van kennis en vaardigheden op dit gebied. Na afloop van een cursus vindt er nog een online vervolgafspraak met de cursusleider plaats waarbij nog dieper op individuele vraagstukken kan worden ingegaan. Beide cursussen worden tot eind 2024 gratis gegeven voor leden en zijn los van elkaar te volgen.
Doelgroep voor deze cursussen zijn ondernemers, HR-medewerkers, recruiters en marketeers uit de metaalsector.
> Meer informatie en aanmelden