Bel mij terug

Zoek op trefwoord

Filter

Kies een categorie
Overige artikelen | 03 sep 2024

Zet jezelf én de sector in de spotlights

In deze sector kun je je hele leven lang je geld goed verdienen met een interessante baan. Een baan die bij­ draagt aan het oplossen van maatschappelijke problemen. Daar heb je techniek en vakmensen voor nodig.

De tweede slagroomtaart voor een lid van Koninklijke Metaalunie dat via social media de sectorcampagne Metaaltechnologie maakt je wereld op originele wijze deelt, is uitgereikt! Metaalunievoorzitter Mark Helder ging ditmaal op bezoek bij Buitelaar Metaal VOF in De Lier (constructiebedrijf in o.a. de glastuinbouw, industrie, horeca, reclame en evenementenbranche) en overhandigde Marije Buitelaar de speciale campagnetaart. 

‘Internet en social media zijn voor Buitelaar Metaal de beste etalages om bestaande én nieuwe klanten te enthousiasmeren als het gaat om de mogelijkheden van ons bedrijf’, vertelt Buitelaar. ‘Door mee te doen aan de campagne van Metaalunie snijdt het mes aan twee kanten. Leuke projecten posten én potentiële werknemers kietelen door de mogelijkheden van de metaalbranche te laten zien. Een sectorcampagne is hard nodig om de vele mogelijkheden en uitdagingen in de metaalbranche te promoten. En vooral om jongeren uit te leggen dat je metaal overal tegenkomt en dat je er alle kanten mee op kunt.’ 

Ze hoopt dat iedereen gaat inzien dat de metaalbranche zeer veelzijdig is. ‘Niet alleen voor jongeren, maar ook voor mensen die in hun huidige werk niet tevreden zijn. Die wellicht hun creativiteit niet kwijt kunnen en zich graag willen omscholen naar “ons” ambacht.’ 

Gouden tip 
Haar gouden campagnetip: ‘Door dagelijks met mooie projecten bezig te zijn, verwacht Buitelaar Metaal dat werknemers hun werk thuis uitdragen. Dat deze methode werkt, blijkt uit de constante stroom van stageverzoeken en sollicitanten. Ook nieuwe vacatures worden voor deze tijd veelal snel ingevuld. In de werkplaats gebeurt veel, maar je verkoopt jezelf pas buiten.’ 

Doe ook mee! 
Om mee te doen aan de campagne is voor alle leden een basistoolkit beschikbaar. Deze bestaat uit een aantal digitale en fysieke middelen, zoals het campagnelogo, de verschillende campagnevideo's en posters. 

Winnen 
Deel op uw socials hoe u de toolkit inzet, gebruik de hashtag #metaaltechnologiemaaktjewereld en tag @KoninklijkeMetaalunie. Eens per maand wordt door loting een winnaar bepaald. Die krijgt, naast een heerlijke slagroomtaart, een eervolle vermelding in Metaal + Techniek! 

Adverteren in M+T

Wilt u in contact komen met leden van Metaalunie? Dan is Metaal + Techniek een uitermate geschikt platform.

De totale verspreide oplage van Metaal + Techniek is 12.000. En met een meeleesfactor van 3 is het werkelijke bereik ruim 36.000 professionals.

Meer informatie? 

Elma Media BV
 

Reinier Terpstra
0226 - 331 693
06 - 127 455 45
r.terpstra@elma.nl

 

Jochem Meijer
06 - 412 744 13
j.meijer@elma.nl