Regiomanager John Burggraaf en buitendienstledenadviseur Sam Louwerse, beiden van district Zuidwest, hebben bij Metaalunielid De Nood bv in Middelburg een slagroomtaart uitgereikt. De gelukkige ontvangers waren chef werkplaats Jaap Tukker en Bart van Oers, verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van het bedrijf. De Nood ontving de taart omdat het bedrijf de sectorcampagne Metaaltechnologie maakt je wereld op een originele manier via social media heeft gedeeld.
De Nood bv, gespecialiseerd in buitenverlichting, begon meer dan honderd jaar geleden als een kleine werkplaats in Nederland. Het bedrijf startte met het ambachtelijk vervaardigen van koperen en smeedijzeren buitenarmaturen en groeide uit tot een toonaangevende speler in klassieke en op maat gemaakte buiten- verlichting. Vandaag de dag produceert De Nood hoogwaardige armaturen die bijdragen aan de uitstraling en sfeer van elke plek.
Door lokaal te produceren met herbruikbare materialen en moderne lichttechniek, zorgen ze voor duurzame en passende lichtoplossingen die toekomstbestendig zijn.
Employer branding
"Wij zijn als écht Nederlandse producent trots op wat wij doen", vertelt Van Oers. "Deelname aan de campagne vergroot onze zichtbaarheid en laat zien hoe bijzonder ons ambacht is." Via social media delen ze hun passie voor het maken van handgemaakte buitenverlichting. Het is hun manier om te laten zien hoe trots ze zijn op hun vak en de metaalsector.
Beter zichtbaar
De campagne leverde positieve reacties op. "Veel mensen vinden Metaaltechnologie maakt je wereld een goede slogan", zegt Van Oers. "Het is een frisse manier om te laten zien wat we doen. De campagne benadrukt dat metaal een onmisbaar element is in het dagelijks leven”. Hij hoopt dat mensen gaan inzien dat een straatlamp niet zomaar een lamp is, maar een écht Nederlands, handgemaakt product. Daarnaast wil hij, met het oog op de toekomst, nieuwe talenten in de sector kennis laten maken met De Nood.
Gouden tip
Van Oers heeft een praktische tip voor de volgende fase van de campagne: "Laat mede- werkers zelf content delen met de hashtags. Dit maakt de campagne persoonlijk. Door mede- werkers actief bij de campagne te betrekken, creëren ze enthousiasme en maken ze de omgeving warm voor de metaalsector. Het is belangrijk om te laten zien hoe veelzijdig en waardevol ons werk is. Dit helpt niet alleen om jongeren te interesseren, maar ook om de maakindustrie in Nederland sterk te houden, zeker in tijden van personeelsschaarste.”
Doe ook mee!
Voor alle leden is er een basistoolkit met digitale en fysieke middelen: het campagne- logo, video’s en posters. Scan de QR-code en download of bestel hem!
Winnen
Deel op social media hoe jij de toolkit inzet, gebruik #metaaltechnologiemaaktjewereld en tag @KoninklijkeMetaalunie. Elke maand wordt een winnaar geloot voor een slagroomtaart én een vermelding in Metaal + Techniek!