De derde slagroomtaart voor een lid van Koninklijke Metaalunie dat via social media de sectorcampagne “Metaaltechnologie maakt je wereld” op originele wijze deelt, is gewonnen door Bosman Watermanagement bv. In Piershil (Zuid-Holland) overhandigde Metaalunievoorzitter Mark Helder (rechts op de foto) de taart aan directielid Willem Brandt.
Bosman Watermanagement houdt zich sinds 1929 bezig met waterbeheer. Brandt: ’Het begon met een windwatermolen die automatisch het peil beheerde in de Hoeksche Waard. Inmiddels zijn de pompen groter en groter geworden. Waar de windwatermolen ongeveer 2m3/minuut kon verpompen, kunnen onze grootste pompen nu tot 30m3/seconde verwerken. In de jaren ’60 zijn we ons ook gaan richten op afvalwaterzuiveringen, met op dit moment een focus op beluchting. Het bedrijf ontwerpt, produceert en installeert o.a. de pompen voor in gemalen en de beluchting voor in waterzuiveringen.’
Volgens Brandt is de metaaltechnologie een soms wat onderbelichte sector. ‘We vinden het schitterend om dingen te maken die een functioneel doel dienen en zijn daar best trots op. Artificial Intelligence, IT en Big Data zijn vooruitstrevende technieken waarvan het logisch is dat die veel aandacht krijgen. Maar er worden in Nederland zo veel mooie dingen gemaakt in de maakindustrie. Leuk om de sector via deze campagne eens in het zonnetje te zetten!”
‘We denken dat het belangrijk is om al het moois dat Nederland te bieden heeft op werkgebied regelmatig kenbaar te maken. Daar valt de metaalsector ook onder. Ik denk dat mensen ervan versteld staan als ze horen wat er allemaal aan metaal in Nederland gedaan wordt en hoeveel het land produceert en bedenkt. We hopen dat er door de campagne meer aandacht komt voor en nieuwsgierigheid naar de mooie metaalbedrijven die Nederland kent.’
Gouden tip
‘Ik zou het een leuk initiatief vinden om voorbeelden te bedenken van waar we als Nederlandse sector trots op mogen zijn. Laten zien wat mensen voor elkaar hebben gekregen. Het lijkt me leuk om daar eens over te sparren!’
Doe ook mee!
Om mee te doen aan de campagne is voor alle leden een basistoolkit beschikbaar. Deze bestaat uit een aantal digitale en fysieke middelen, zoals het campagnelogo, de verschillende campagnevideo's en posters.
Winnen
Deel op uw socials hoe u de toolkit inzet, gebruik de hashtag #metaaltechnologiemaaktjewereld en tag @KoninklijkeMetaalunie. Eens per maand wordt door loting een winnaar bepaald. Die krijgt, naast een heerlijke slagroomtaart, een eervolle vermelding in Metaal + Techniek!