De vijfde slagroomtaart voor een lid van Koninklijke Metaalunie, dat de sectorcampagne Metaaltechnologie maakt je wereld op een originele manier via social media deelde, is dit keer uitgereikt aan Vape bv uit Woerden. Vape maakt en monteert sinds 1984 dakgoten, getrokken uit één stuk aluminium.
Voor ieder bouwproject – of het nu een woning, stal, nieuwbouw of renovatie betreft – verzorgt het bedrijf een complete oplossing voor hemelwaterafvoer, inclusief alle benodigde accessoires. ‘Dankzij onze mobiele werkplaats kunnen we op locatie dakgoten tot wel dertig meter lang uitdraaien en direct monteren’, vertelt algemeen directeur Laura van Zuilen. ‘Door dit unieke concept ontzorgen wij de klant. Inmiddels is ons assortiment gegroeid naar zes verschillende modellen goten die in elke gewenste kleur te verkrijgen zijn. Voor iedereen is er dus een passende oplossing.’
Veelzijdig en essentieel
Volgens Van Zuilen is metaalbewerking een vak met een rijke geschiedenis, maar ook een sector vol moderne innovaties. ‘Het is belangrijk om onze sector onder de aandacht te brengen. Om zo een beter beeld te geven van wat er allemaal voor moois met metaal gemaakt wordt en hoe belangrijk deze sector eigenlijk is. Door mee te doen met de campagne, hopen we het vakgebied aantrekkelijk te maken voor de volgende generatie vakmensen. Via social media, radiospots en posters wordt getoond hoe veelzijdig en essentieel de metaalbewerking is. Ook laten we als sector zien hoeveel mogelijkheden er zijn voor mensen die van techniek houden en graag met hun handen werken. Wij ondersteunen dan ook met trots deze landelijke campagne om de metaalbewerking in de spotlight te zetten.’
Inspirerend voorbeeld
De medewerkers van Vape zijn enthousiast over de campagne én over de gewonnen taart. Van Zuilen: ‘Een erkenning die we met trots hebben ontvangen. Wij werken iedere dag met passie, en deze campagne versterkt trots en betrokkenheid. Onze teamleden zijn goede ambassadeurs van het vak – hun trots en enthousiasme werkt aanstekelijk. Door deze campagne staan wij als bedrijf stil bij het moois dat wij, samen met zoveel anderen, in elkaar zetten. We hopen een inspirerend voorbeeld te zijn voor onze eigen mensen, maar ook met name jongeren die de sector overwegen. Werken in de metaal biedt volop kansen.’
Gouden tip
‘Neem ook deel aan de campagne! Wij hopen zo jongeren te inspireren en te enthousiasmeren voor een carrière in deze veelzijdige sector. En op deze manier het vak dichterbij te brengen voor een toekomst in metaalbewerking.’
Doe ook mee!
Voor alle leden die willen meedoen aan de campagne is een basistoolkit beschikbaar. Deze bestaat uit een aantal digitale en fysieke middelen, zoals het campagnelogo, de verschillende campagnevideo's en posters.
Winnen
Deel op uw socials hoe u de toolkit inzet, gebruik de hashtag #metaaltechnologiemaaktjewereld en tag @KoninklijkeMetaalunie. Eens per maand wordt door loting een winnaar bepaald. Die krijgt, naast een heerlijke slagroomtaart, een eervolle vermelding in Metaal + Techniek!