In april 2024 is de campagne Metaaltechnologie maakt je wereld gelanceerd. Sinds die tijd hebben we ingezet op het meer bekendmaken van onze sector en heel Nederland laten zien hoe onmisbaar we zijn. Aan de hand van de resultaten van de effectmeting kunnen we zeggen dat dit succesvol is gebleken. Nu is het tijd om door te pakken. Vanaf oktober van dit jaar gaan we de campagne uitbreiden met een onderdeel arbeidsmarktcommunicatie, gericht op jongeren.
De campagne heeft tot nu toe een groter bereik gegenereerd dan daadwerkelijk is ingekocht. Dat is goed nieuws en terug te zien in de positieve uitkomsten van de effectmeting. Hierin zagen we dat meer Nederlanders de sector kennen en hier positiever over zijn gaan denken. Als kers op de taart heeft de campagne een prestigieuze pr-prijs gewonnen. Al deze mooie uitkomsten laten zien dat we iets goeds in handen hebben, dat we met trots verder gaan uitbouwen.
We doen het met elkaar
Het is nu aan jullie, onze leden/ondernemers, om te laten zien hoe onmisbaar we zijn voor Nederland en ervoor te zorgen dat we zichtbaar blijven als sector. Dat kan door je eigen campagnebeelden te maken op www.metaaltechnologie.nl/configurator en deze te verspreiden, of door je verhalen te delen met de buitenwereld. Denk aan het plaatsen van een artikel in de krant over jouw bijdrage aan regionale aangelegenheden, een interview op de radio over hoe je hebt bijgedragen aan een maatschappelijk probleem, of socialmediaberichten over jouw innovatieve oplossingen. Kun je hierbij wel wat hulp gebruiken? Neem dan contact op via info@metaaltechnologie.nl of meld je aan als ambassadeur via www.metaaltechnologie.nl/ambassadeur/.
Jongeren enthousiasmeren
Vanaf oktober gaat de campagne zich specifiek richten op jongeren in de leeftijd van 14 tot 22 jaar. We willen dat meer jongeren metaaltechnologie als reële opleidings- en loopbaankeuze gaan zien. Dat doen we door te adverteren met video’s op socialmediakanalen zoals TikTok en Snapchat. Uiteraard blijft de afzender Metaaltechnologie maakt je wereld, zodat we consistent verder bouwen op alles wat al is gedaan. Voor dit onderdeel arbeidsmarktcommunicatie is “Samen werken, samen trots” de boodschap die we gaan overbrengen.
